Thursday 16 November 2017

Intradag Handel Strategier Traderji


Nå er de fleste av intradaghandlerne flyttet til rabattmeglere (Best Discount Brokers i India) og tar tjenester av spesialiserte forskere. Den tidligere måten å betale høyere til fullservice megler, er på en eller annen måte å miste sjarmen. Se Full service megler vs Rabatt megler - Hva du skal velge. Trading er en dedikert aktivitet, og en person bør alltid ha kontroll over situasjonen. Du kan søke hjelp fra ulike profesjonelle, men avgjørelsen bør alltid være din, og det også med en riktig logikk, risikobeløp og viktigeste risikostyringsmekanisme (6 Effektive måter å risikostyring i aksjemarkeder). Hva om ting går galt. Håper dette hjelper. 1.8k Visninger middot Ikke for reproduksjon Flere svar nedenfor. Beslektede spørsmål Er handel med MCX-vare Risikoaktige Hvor risikabelt er intradaghandel MCX-handelsstrategi for råvaremarkedet Hvor kan jeg finne MCX-handelsstrategien Hva er den beste strategien for OPTIONS trading i NSE Hva er de mer pålitelige tekniske analysene for intradag Hva er noen effektive MCX trading tips Hvilke ting bør jeg vurdere i intraday trading Hva er noen viktige råd for intradag trading Kan vi tjene penger i intraday trading teknisk Hvilken tidsramme er best for crudeoil trading i mcx Hva er MCX trading Hvordan fungerer MCX trading Er det en god strategi å handle en aksje med momentum på en intradag basis Hvordan starter jeg handel på MCX Hvordan handler jeg Nifty og MCX uten tap Hei, her I039m deler lenke til et gratis program for å se live mcx-priser for alle varer med analyse. EGENSKAPER. - 1) null forsinkelse 2) realtime streaming 3) live analyse 4) høy, lav, åpen, lukke, endre, bud, spør, ltp. 5) gratis whatsapp støtte 2.2k Visninger middot View Oppvoter middot Ikke for Reproduksjon Ramamurthy Guruvayurappan. Tre tusen tilhengere. Mest sett skribent 90 pluss emner Marginene for varehandel i Indja er mellom 4 og 10 prosent, mye mindre enn typiske stockindex futures på et aksjemarked. Så risikoen er høy selv i en posisjonshandel. Dette er forskjellig fra dagens handel, som du kan holde fast på dine stillinger i flere dager, ved å betale mark til markedsmarginer. I dagshandelen har du en tendens til å overgå, og du må plassen din posisjon samme dag. Siden margene er razor thin (bedre enn valutahandelen) er også risikoen komplisert. Det er ikke tilrådelig med mindre du har en tilbaketrukket strategi. 1.8k Visninger Middot Ikke for Reproduksjon MCX har lang arbeidstid, 10.00 til 11.30. Først må du ha tålmodighet og utholdenhet til å sitte for så lange arbeidstimer. Siden råvarene er knyttet til internasjonale markeder, øker kvelden etter 18:00 aktivitet i markedet. Det er så mange strategier tilgjengelig i mange fora som Traderji etc. Du må velge strategi basert på din evne til å handle. Eg. Noen strategier er som scalping type, det vil si mange handler per dag. Mest lønnsomme strategier er: Order Flow Analysis Pivot trading metode Noen av disse handelsmetodene er forklart i detalj i Traderji Ansvarsfraskrivelse: Jeg har lært noen strategier fra forumet og driver også aktivt noen tråder der. 829 Visninger middot Ikke for Reproduksjon middot Svar forespurt av Nikhil Bansal Beklager mitt svar er ikke akkurat til diskusjonen. men Haven039t du trodde at i tilfelle profilens åpning og valg av utveksling du trenger å legge merke til det grunnleggende, mener jeg å utvikle evnen til å utveksle, og til og med det pågående handelssystemer. En meget dyktig person kan produsere sine særegne indikatorer eller Selv handelsmaskiner Allikevel hviler alle disse på en grunnleggende ting som vi alle, uten unntak, må utnytte: på handelsplattformen har du sjansen til å lese vurderingene eller se de mest brukte plattformene alene. Jeg vil foreslå å prøve dem gratis og teste her: 230 Visninger Midlertidig Ikke for Reproduksjon Handel i Basemetall: Basemetallet er veldig viktig for veksten av global økonomi Her er noen MCX-tips for lønnsom handel: Vet om metallet der du investerer ved å studere omfattende materiale forsterker noen referansedokumenter. Få oppdateringer fra nyhetene og gjennom handelsrekommendasjoner fra rådgivere slik at du kan analysere hva som påvirker prisen. Involver deg selv i markedet så mye som mulig, slik at du får dyp intuisjon om handelsstrategien. 1.4k Visninger middot Ikke for reproduksjon Hva er fordelene med å handle i MCX Commodities Trading: Hva er mcx aluminium intraday visning. Hva husker jeg når jeg handler bomull i MCX Noen gode handelsstrategier Hva er noen gjennomsnittlige prisbaserte strategier for intradag eller kortsiktig handel Er intradaghandel lønnsomt Er dollaren vanligvis, om ikke alltid, ned mot Euro Hvordan kjøper jeg? lager for intradag handel Er det lønnsomt for intradag handel Nifty alternativer på et 5-minutters diagram hvis jeg har en god strategi Eller vil jeg bli drept av bud-ask spreads Skulle jeg foretrekke Binære alternativer over Intraday Trading Vil du ha Intradag eller BTST handel tips Hva var din største fortjeneste og tap i intradag trading Hvis jeg ber deg om å miste 1 million på aksjemarkedet, kan du gjøre det Kan en lokal bank sikre valutarisiko med sentralbank Er intradaghandel lovlig i USA og India Er det noen risiko i intraday trading Hvilke aksjer bør jeg kjøpe for intradag trading Hva er den beste rådgiveren for intraday trading Er det noen forex trading signaler som fungerer Hvordan kan jeg velge aksjer for intraday trading Har noen gjort en enorm amo unt av penger trading Forex hjemmefra, først begynner med ganske liten pott og gjør det til millionerIntraday Scalping Strategy Intraday Scalping Strategy Jeg har fulgt følgende strategi for de siste to årene med 95 suksess. Strategi: Legg merke til den første timen (9.15-10.0) Høy forsterker Lav. Når aksjene bryter mot First Hr HighLow, skriv inn handelen med målet min 127 i serien. Dette er et Fibonacci-forhold også. Hvis det ikke er mulig, er Tgt ikke oppnådd, det kan være tryggt 90 av tiden den neste dagen eller maks innen tre dager, ville det oppnås. Jeg har prøvd det bare i kontanter i rimelig High Vol-aksjer. Det er en Laymans strategi med NO Rocket science ampspenning. Hvis noen allerede har tatt med dette i dette forumet, kan jeg bli unnskyldt fordi jeg ikke er klar over det. Sist redigert av rangarajan 17. april 2012 kl 09:40. Årsak: tillegg Opprinnelig postet av rangarajan Jeg har fulgt følgende strategi for de siste to årene med 95 suksess. Strategi: Legg merke til den første timen (9.15-10.0) Høy forsterker Lav. Når aksjene bryter mot First Hr HighLow, skriv inn handelen med målet min 127 i serien. Dette er et Fibonacci-forhold også. Hvis det ikke er mulig, er Tgt ikke oppnådd, det kan være tryggt 90 av tiden den neste dagen eller maks innen tre dager, ville det oppnås. Jeg har prøvd det bare i kassen. Det er en Laymans strategi med NO Rocket science ampspenning. Hvis noen allerede har tatt med dette i dette forumet, kan jeg bli unnskyldt fordi jeg ikke er klar over det. Når du sier det breaksbreach Første Hr HighLow, mener du HighLow av forrige dag. Hva skal skje etter kl. 10.00. Utfør deg med eksempelvis. En enkel dagshandelsstrategi Arbeide med handelsfolk rundt om i verden I8217ve la merke til et vanlig tema. Daghandlere gjør handel altfor komplisert De plotter dusinvis av indikatorer på deres handelsskjermer og mislykkes da i å inngå handler med tillit. I denne artikkelen vil du lære å ha tillit til dine handelsbeslutninger ved å bruke en enkel dagshandelsstrategi som bare er avhengig av to indikatorer. Hva er de beste markedene for denne handelsstrategien Denne strategien er en enkel trend som følger strategi som skal fungere i ethvert marked, men som en daghandler foretrekker jeg å handle med futures. På Rockwell Trading handler vi denne strategien live i våre Live Trading-rom på følgende markeder: E-mini SampP E-mini Dow E-mini SampP MidCap FX Euro 30-årige T-obligasjoner Slik setter du opp kartleggingsprogramvaren Når du velger en tidsramme, foretrekker vi tick diagrammer for denne strategien. Hvis du ikke er kjent med tick-diagrammer, fullfører en kryssboks etter et bestemt antall handler, i stedet for en tidsramme som en 5 eller 15 minutters bar. Som et eksempel bruker jeg et 4500 tick diagram for E-mini SampP. Dette betyr at en bar eller et stearinlys er plottet hver 4.500 handler. En bar kan ta 2 til 5 minutter å fullføre, men den faktiske tiden det tar å fullføre, gjør virkelig ikke noe. Alt som teller er hvor mange handler som er utført i markedet. Fordelen med å bruke tippediagrammer er at antall stenger vil øke og redusere avhengig av volatilitet. Når markedene beveger seg og det er flere handler, vil du ha flere barer. Hvis markedene er stille vil du ha færre barer. Eksempelvis vil en innstilling på 4500 handler for E-mini SampP produsere mellom 7 og 10 barer i løpet av 17 timer over natten (16:30 EST og 9:30 EST) siden E-mini SampP ikke er handles aktivt i løpet av denne tiden. I de to første timene med aktiv handel (mellom kl. 9.30 og 11.30 EST) kan du imidlertid forvente mellom 16 og 24 barer, avhengig av dagens handelsaktivitet. Tick-diagrammer fjerner tidsfaktoren fra diagrammer og legger til volum og volatilitet til stolpene. Gi det et forsøk, og you8217ll finner sannsynligvis at kryssdiagrammer er en enklere måte å se intradagbevegelser i markedene du handler. Merk . Vi oppdaterer kryssinnstillinger for markedene vi følger 2-3 ganger per år, siden volatiliteten i markedene kan endres. Det neste trinnet er å legge til den populære MACD-indikatoren i diagrammet. Bare bruk standardinnstillingene: 26 for det langsomme glidende gjennomsnittet 12 for det raskt bevegelige gjennomsnittet og 9 for det bevegelige gjennomsnittet for MACD 8211 8220signal line8221 Jeg bruker MACD til å identifisere retningen til markedet, men jeg bruker den med En liten vri: Markedet er i en uptrend hvis MACD er over sin signallinje og over nulllinjen. Markedet er i en downtrend hvis MACD er under signallinjen og under nulllinjen. Kartleggingsprogramvaren lar meg fargelegge barene basert på bestemte kriterier, og derfor farger jeg barene i en opptrinn (i henhold til definisjonen ovenfor) grønt og stolpene i en nedtrend rød. For å unngå å bli whipsawed i et sidelengs marked og å bare få sterke trender, legger vi til en andre indikator: Bollinger Bands. Vi bruker følgende innstillinger: 12 for glidende gjennomsnitt 2 for standardavviket Du finner intraday trading muligheter hele dagen lang 8212 med TradingMarkets Live Screener med sanntids oppdateringer på 20 populære pris - og tekniske indikatorer 8230 Klikk her for å lære hvordan. Vi bruker Bollinger Bands for å bestemme vårt inngangssignal: Skriv inn LONG med en stoppordre til verdien av Upper Bollinger Band hvis markedet er i en opptrend (se definisjon ovenfor). Hvis du ikke er fylt, må du justere stoppordren din for å gjenspeile Upper Bollinger Band-verdien så lenge vi forblir i en uptrend. Skriv inn SHORT med en stoppordre til verdien av Lower Bollinger Band hvis markedet er i en downtrend (se definisjonen ovenfor). Hvis du ikke er fylt, må du justere stoppordre for å reflektere Lower Bollinger Band så lenge vi forblir i en downtrend. Ved å bruke stoppordrer vil vi bare bli utløst hvis prisen skyver gjennom Bollinger Band, som kan signalere en videreføring av trenden. Du vil se at disse enkle reglene gir deg mulighet til å fange en sterk trend, og at bruken av Bollinger Bands vil hjelpe deg med å unngå mange 8220false signaler8221. I vår enkle handelsstrategi bruker vi volatilitetsbaserte utganger. Målet vårt er å imøtekomme ulike markedsforhold ved å bruke større stopp og overskuddsmål i et volatilt marked, mens vi bruker mindre stopp og overskuddsmål i et rolig marked. Vi måler volatiliteten til et marked ved hjelp av gjennomsnittlig daglig rekkevidde (ADR). For å beregne ADR måler vi avstanden mellom Daily High og Daily Low. og bygge et gjennomsnitt over de siste syv dagene: I diagrammet nedenfor kan du se at det daglige området 25. mars 2009 i e-mini SampP var 36 poeng. Du beregner bare dette området i løpet av de siste 7 dagene og får gjennomsnittlig daglig rekkevidde (ADR). Vi bruker denne ADR til å beregne vårt stopptap og fortjeneste mål: Stop Loss ADR 0.10 Profit Target ADR 0.15 Som du ser, bruker vi 10 av gjennomsnittlig daglig rekkevidde som et stopp og 15 av ADR som et fortjenestemål. Jeg anbefaler på det sterkeste å bruke et overskuddsmål for å ta fortjeneste og komme seg ut av en handel før den blir mot deg. I tillegg til vår fortjeneste mål og stoppe tap, vil vi stenge en handel hvis en bar fullfører og vi ser en MACD crossover. Hvis vi er lange og MACD krysser tilbake under signallinjen, eller kort og MACD krysser tilbake over signallinjen, vil vi lukke handelen for å gå ut av en posisjon dersom trenden reverserer. Denne strategien er en Simple Day Trading Strategy that8217s lett å forstå og utføre. Test det ut, og du vil bli overrasket over hvor robust det er. Når du er kjent med de grunnleggende reglene, bør du vurdere å inkorporere dine personlige handelspreferanser som å skalere inn og ut av en stilling, ved hjelp av bakstopp eller andre filtre du er komfortabel med. Alt det beste i din handel. Min 4 beste intradag Trading Techniques Jeg don8217t gjør mye dag handel lenger som it8217s utrolig vanskelig å finne lønnsomme intraday trading teknikker. For det første er det svært vanskelig å konkurrere mot alle algoritmiske maskiner, banker og høyfrekvente handelsfolk. For en annen, foretrekker jeg å handle mekanisk, og det er nesten umulig å komme opp med et lønnsomt intradag handelssystem. Når provisjoner og slippe er tatt vare på, mislykkes de fleste intraday trading systemer. Og selv om du finner en kant, vant det vanligvis lenge. På grunn av dette tror jeg at det er bedre å bruke mekaniske handelssystemer på lengre tidsrammer. For kortere tidsrammer tror jeg at handlende anbefales å benytte både mekanisk og diskretionær tilnærming. Du kan bruke et lønnsomt eller jevnt handelssystem som en base, bruk deretter din erfaring og intuisjon til å velge de beste handler å ta. Jeg kaller denne tilnærmingen 8216 med robotsamplene 8216. Fordi, hvis du kan kombinere det menneskelige sinnet med datamaskinen, gir det den beste sjansen til suksess. (Og det var hvordan mennesker klarte å slå noen av de mest sofistikerte datamaskinene som spilte sjakk). Dette er kjernen i hvordan jeg handler, og jeg opprettholder en rekke kortsiktige og langsiktige handelssystemer som jeg bruker til å styre porteføljen min. Disse strategiene har blitt testet på historiske data og arbeid under ulike typer markedsforhold. I tillegg holder jeg en egen pott av kapital tilgjengelig for å kapitalisere på kortsiktige, intradag muligheter når de oppstår. Det jeg aldri gjør lenger, er å se på skjermen hele dagen. Jeg gleder meg ikke til å se prisdiagrammer flytte i flere timer og finne dette et enormt sløsing med tid. Spesielt når det er så mange flere oppfylle ting du kan gjøre med livet ditt. That8217s hvorfor jeg bruker disse handelssystemene, og jeg bruker mindre enn en time hver dag til å oppdatere og organisere mine bransjer. Kartlesting er en ferdighet Men det går ikke galt, kartlesting er en klar ferdighet, og hvis du vil være en god dagspraktiker, må du definitivt sette inn litt seriøs skjermtid. Det trengs mye å bli adept på å lese diagrammer, og jeg tror det viktigste aspektet av dette er å se hvordan diagrammene reagerer på bestemte hendelser. Dette er det jeg har hatt mest suksess med i løpet av min tid, og i mitt sinn er dette nøkkelen bak å forutsi fremtidige prisbevegelser. Men nå, let8217s kommer inn i mine fire favoritt intraday trading teknikker. Dette er de I8217ve hadde mest suksess med tidligere: Intradag Trading Techniques 1 Pivot nivåer Før jeg jobbet hos et handelsfirma, hadde jeg aldri hørt om pivot poeng, men i dag tror jeg de fleste handelsmenn vet om dem. Pivotnivåene går rett tilbake til handelsdagens dager og før desimalisering av verdipapirer, men de brukes fortsatt i dag av mange intradaghandlere. Fordi så mange daghandlere og 8216locals8217 ser på pivotnivåer, gir de gode nivåer av støtte og motstand i markedet. Alle ser på dem, noe som betyr at de er mer sannsynlig å gi betydelige vendepunkter. De har en enkel beregning som beregnes ved å bruke yesterday8217s priser, og dette betyr at nivåene stadig tilpasser seg markedet. I8217ve jobbet på to dagers handelsfirmaer nå og i begge selskapene, ville handelsmenn se på pivots. Selv om de ikke handlet direkte av pivoter, hadde alle handelsmenn en ide om hvor de var og hva som kunne skje når et pivotpunkt nærmet seg. Hvordan bruke pivots intradag Husk alltid at pivot er det viktigste nivået. Når markedet ligger over pivotet, er det et bullish signal og når markedet ligger under pivot, er det 8217 bearish. Følgelig vil noen handlende bare kjøpe når markedet ligger over pivot, og de vil bare ta korte handler når markedet ligger under pivot. De andre støtte - og motstandsnivåene er vanligvis veldig gode nivåer for å ta fortjeneste og styre handelen. Av og til, når markedet er spesielt overkjøpt eller oversold (se etter høy RSI eller momentum score), kan nivåene brukes til å ta reversering. Pivot nivå Eksempel Ta en titt på dette siste eksempelet i EURUSD. Du kan se at markedet berører nøkkelen på pivotnivåene, spesielt ved å dreie, R1, R2, S1 og S2. Traders vet hvor disse nivåene er, slik at de ofte tar fortjeneste og gjør sine handler rundt samme sted. En strategi Kjøp når markedet skyver gjennom pivot med overbevisning, ta så halvparten av stillingen på R1, og prøv å selge resten ved R2. Du kan holde stoppet ditt under S1, og bruk avstanden mellom S1 og din oppføring for å beregne din stillingsstørrelse (basert på en attraktiv risiko: belønningsgrad). For eksempel, hvis forskjellen mellom din oppføring og S1 er 30 pips, kan du gjøre overskuddsmålet ditt 60 pips unna, på jakt etter en 2: 1 risiko: belønning. Du kan bruke nivåene for å finjustere dine beste utgangspunkter. Hold også øye med momentum og andre indikatorer som RSI, glidende gjennomsnitt og Bollinger Bands. Som du ser fra neste diagram, hvis RSI er overkjøpt og markedet er på et motstandsnivå (som under), vil that8217s være en god tid å selge. Tilsvarende, hvis RSI er oversolgt og markedet er på et støttenivå, er that8217s en ekstra grunn til å kjøpe. I en annen artikkel ser jeg pivotpunkter i dybden, og jeg tester disse nivåene ved hjelp av historiske data for å se om et godt handelssystem kan utvikles. Sjekk det når du har tid. 2 Trading Nyheter En annen effektiv metode for intradag handel er å handle pressemeldinger og økonomiske rapporter. Når et positivt stykke nyheter kommer ut, vil du kjøpe markedet, og når et negativt nyhetsbrev kommer ut, vil du selge. Selvfølgelig er nyhetshandeln så enkel som det høres ut, spesielt når en forhandler og banker og hedgefondspartnere har tilgang til alle de raskeste nyhetsstrømmene og innvendige kilder. HF-algoritmer, for eksempel, kan analysere og reagere på økonomiske rapporter i en delt sekund, noe som gjør det umulig å konkurrere. Løsningen er da bare å holde seg til de største nyhetene som faktisk flytter markeder og å bruke din intuisjon til å ta den beste risikoen: belønningsposisjoner. I noen tilfeller vil du kanskje ta stilling før nyhetsinnlegget kommer ut. På den måten kan du være i stand til å håndtere handelen din og komme inn før du går. Igjen, det er ikke lett, men store fortjenester kan gjøres hvis du kommer på høyre side av handelen, som bevist av disse handelsmennene som fikk ulovlig tilgang til økonomisk statistikk og laget millioner. Alt om sannsynligheter Det kan ikke være mulig å forutsi utfallet av økonomiske utgivelser eller inntjeningsrapporter, men det er mulig å analysere prishandling og å gjøre nøye risikobaserte spill. For eksempel, hvis en sterk, positiv nyhet kommer ut og markedet sliter med å gå opp som det skal, er det et viktig tegn som bør tas hensyn til. I dette tilfellet er prisaksjonen tydelig at det ikke er nok kjøpere, selv om markedet bare har hatt gode nyheter. Det betyr motstand, og når den gode nyheten slites av, eller når dårlige nyheter kommer ut, kan markedet lett falle. Å kunne tolke prishandlingen i forhold til hendelser er helt nøkkelen. Bare nylig ble amerikanske lønnslønninger utenfor USA utverre enn forventet, men markedet knapt budget. Hvorfor Fordi det ganske enkelt ikke var nok selgere til å ta markedet lavere. Markeder tar linjen med minst motstand, så når de dårlige nyhetene hadde blitt fullstendig absorbert, endte markedet høyere. Hvilke pressemeldinger å se etter intradaghandel Mange nyhetsmeldinger har ingen effekt, men de beste nyhetsmeldingene for futureshandlere er listet opp nedenfor: Ikke-farm payrolls (Gjennomsnittlig USD pip bevegelse på 100-150 pips) Sentralbank kunngjøringer (rentebeslutninger spesielt ) Detaljhandel (gjennomsnittlig 80 pips) US Handelsbalanse (gjennomsnittlig 70 pips) US KPI (gjennomsnittlig 70 pips) Nøkkelen med nyhetshandel er ikke å følge markedssentimentet du trenger å finne ut hva markedet forventer og om nødvendig ta en posisjon mot mengden hvis sannsynlighetene er i din favør. For eksempel, hvis markedet prissetter i en 70 sjanse for at Fed vil øke renter og du gjør det til å være bare 25 sjanse, så går det mot markedet med en handel med stor risiko: belønning. Nyheter handel kan være lønnsomt, men generelt krever det rask tenkning og litt forberedelse. Uansett hva det er, er det alltid alltid best å prøve det ut på en handelssimulator. Hvis du er interessert i flere nyheter og hendelsesdrevne strategier, vil du kanskje sjekke ut Quantpedia som har en database med over 200 kvantitative handelsstrategier for aksjer, valutaer og futures. Det er strategier basert på hendelser så vel som langsiktige metoder, og dette er en av mine favorittressurser for å finne handelsideer. 3 Scalping Scalping krever ferdighet, men er en av de mest populære intraday trading teknikker. Scalping-metoden er å ta mange handler med korte holdetider, i håp om å fange en eller to pips her og der, bygge dem opp mens du går. I økende grad bruker handelsmenn algoritmer for å beregne minuttinteffektivitet i markedet og skalpe et par ticks her og der, spesielt i forexmarkeder. Det sier seg selv at scalping krever ekstremt tette spred, mye øvelse og mye ferdighet. Hvis du blir involvert i scalping it8217s også en god ide å registrere deg med et rabatt selskap som du kan få tilbake noen av dine provisjoner på den måten. Men jeg ville sikkert holde seg borte fra noen intradag handelssystem som hevder å skalpe markeder som det er sikkert ikke sant. I8217m er ikke en stor fan av scalping som it8217s generelt en teknikk som krever mye skjermtid og disiplin. It8217 er ikke uvanlig å se scalpers bygge opp en måned verdt fortjeneste og tørke dem alle ut på et par øyeblikk av svakhet. 4 Uforutsette hendelser Ofte er kortsiktige handler ikke bedre enn en myntflip, og du vil like mye suksess gå til kasinoet og satse på svart på rulettbordet. Men en annen gang jeg vil engasjere er hvis jeg ser en mulighet komme opp som er for godt til å savne. For eksempel, kanskje en aksje har blitt solgt for aggressivt på et dårlig inntjeningsnummer, eller kanskje det har vært en naturkatastrofe, eller en sjokkhendelse. Det er muligheter i disse handlingene, men de kommer ofte ikke så ofte. De involverer vanligvis stor usikkerhet og følelser. Så nøkkelen er vanligvis å ta en kontrarisk posisjon (handle på den andre veien til alle andre), så vær disiplinert og prøv å ikke budge. For eksempel solgte den massive avdelingen i USDCHF i januar 2015 da den sveitsiske nasjonalbanken fjernet valutakontrollen mot euro og francen rallied av historiske proporsjoner. Dette var en uforutsette hendelse som overrasket mange valutahandlere og sendte noen forex-selskaper til likvidasjon. Men som du kan se fra diagrammet, var det også en massiv overreaksjon (på grunn av tvungen salg) og å ta motsatt side av handelen neste dag ville vært den perfekte tiden å kjøpe. Som det er klart, overtreffer markeder ofte og det lønner seg ofte å gå den andre veien. Som et annet eksempel, husk flashkrasj av 2010 da SampP 500 droppet nesten 10 om noen minutter. Dette ville ha tatt ut mange handelsmenn, men hvis du var våken og på sidelinjen, har du kanskje vært i stand til å hoppe inn og få en rask fortjeneste da markedet rallied av tilsynelatende oversold stilling. Til slutt, her er et kart over den japanske Nikkei etter det tragiske jordskjelvet og tsunamien i 2011: På den tiden var det utbredt panikk, ødeleggelse, kaos, og alle solgte deres japanske beholdninger av frykt. It8217 er ikke hyggelig å tjene på en naturkatastrofe, men hvis du hadde sagt på det tidspunktet 8220 Jeg tror dette er litt overblown, jeg tror Japan vil være greit8221 du ville ha tjent penger på å kjøpe dukkert. Og på en måte ville du ha hjulpet støtten til landet i behovets behov. Ser tilbake, Nikkei endte opp med å revidere disse nedgangene, men på katastrofetidspunktet var det fortjeneste tilgjengelig for intradaghandlere som reagerte på hendelser. Ekstra ressurser Du kan også like min liste over de beste trading kursene for nybegynnere. Registrer deg for en live trading konto med IG Index og begynn å handle i dag. Demo kontoer også tilgjengelig. Vennligst vurder å dele dette hvis du fant det nyttig og melde deg på min adresseliste for å få oppdateringer og rabatter. Takk for at du leste JB Marwood

No comments:

Post a Comment