Thursday 16 November 2017

Alternativ Trading System Vs Utveksling


Alternativt handelssystem - ATS. What er et alternativt handelssystem - ATS. Et alternativt handelssystem ATS er et handelssystem som ikke er regulert som en bytte, men er et spillested for å matche kjøp og salg av sine abonnenter. Alternative handelssystemer er Vokser popularitet over hele verden og står for mye av likviditeten som finnes i handelshandelen. Regulering ATS ble introdusert av SEC i 1998 og er utformet for å beskytte investorer og løse eventuelle bekymringer som oppstår fra denne typen handelssystem. Regulering ATS krever strengere rekordføring og krever mer intensiv rapportering om problemer som gjennomsiktighet når systemet når mer enn 5 av handelsvolumet for en gitt sikkerhet. BREAKING DOWN Alternative Trading System - ATS. Mange alternative handelssystemer er spesielt utviklet for å matche kjøpere og selgere som handler veldig store mengder primært profesjonelle handelsmenn og investorer Også institusjoner vil ofte bruke en ATS for å finne counterpar bånd for transaksjoner, i stedet for å handle store blokker av aksjer på normal utveksling, en praksis som kan skje markedsprisen i en bestemt retning, avhengig av en bestemt aksjens markedsverdi og handelsvolum. Eksempler på alternative handelssystemer inkluderer, men er ikke begrenset til, elektroniske kommunikasjonsnettverk ECN, kryssnett og ringemarkeder.17 CFR 242 301 - Krav til alternative handelssystemer.242 301 Krav til alternative handelssystemer. Et omfang av seksjon Et alternativt handelssystem skal oppfylle kravene i punkt b i denne seksjonen, med mindre dette alternative handelssystem. 1 Er registrert som bytte etter lovens § 6, 15 U S C 78f. 2 Er unntatt av Kommisjonen fra registrering som en bytte basert på det begrensede volumet av transaksjoner som er gjennomført. Jeg er registrert som meglerforhandler i henhold til §§ 15b eller 15C i loven 15 U S C 78o b og 78o-5, eller er en bank og. ii Begrenser verdipapirvirksomheten til følgende instrumenter. Et statspapir, som definert i lovens § 3 a 42, 15 U S C 78c a 42. B Tilbakekjøps - og tilbakekjøpsavtaler som bare omfatter verdipapirer som inngår i paragraf a 4 ii A i denne seksjonen. C Eventuelle anrop, anrop, diskriminering, alternativ eller privilegium på statsstats sikkerhet, bortsett fra et sett, samtale, diskriminering, alternativ eller privilegium. 1 Handles på en eller flere nasjonale verdipapirutvekslinger eller. 2 For hvilke sitater formidles gjennom et automatisert tilbudssystem som drives av en registrert verdipapirforening og. D Kommersiell papir. 5 Er betinget eller betingelsesløst unntatt ved Kommisjonens bestilling etter anvendelse av et slikt alternativ handelssystem fra ett eller flere av kravene i punkt b i denne seksjonen. Kommisjonen vil kun gi et slikt unntak etter å ha bestemt seg for at en slik ordre er i samsvar med allmenne interesser , beskyttelse av investorer og fjerning av hindringer for og perfeksjon av mekanismene til et nasjonalt markedssystem. b Krav Alle alternative handelssystemer som omfattes av denne forskriften, ATS, i henhold til avsnitt a i denne paragraf, skal oppfylle kravene i dette avsnittet b. 1 Registrering av megler - forhandler Det alternative handelssystemet skal registreres som meglerforhandler i henhold til lovens § 15, 15 U S C 78o. Jeg Det alternative handelssystemet skal sende en innledende operasjonsrapport på skjema ATS, 249 637 i dette kapittelet, i samsvar med instruksjonene deri, minst 20 dager før oppstart som et alternativt handelssystem eller hvis det alternative handelssystemet fungerer som 21. april 1999, senest 11. mai 1999. ii Det alternative handelssystemet skal sende en endring på skjema ATS minst 20 kalenderdager før det gjennomføres en vesentlig endring i driften av det alternative handelssystemet. iii Dersom noen opplysninger i den første operasjonsrapporten som er innlevert under punkt b 2 i denne seksjonen, blir unøyaktige av en eller annen grunn og ikke tidligere har blitt rapportert til Kommisjonen som et endringsforslag på Form ATS, skal det alternative handelssystemet legge inn en endring på skjemaet ATS korrigerer slik informasjon innen 30 kalender dager etter slutten av hvert kalenderkvartal der det alternative handelssystemet har operert. iv Det alternative handelssystemet skal straks sende inn en endring på skjemaet ATS korrigerende informasjon som tidligere er rapportert på skjema ATS etter oppdagelse at opplysninger som ble innlevert i henhold til paragrafene b 2 i, ii eller iii i dette avsnittet var unøyaktige når de ble arkivert. v Det alternative handelssystemet skal straks sende opp driftsrapporten på skjema ATS i samsvar med instruksjonene i det ved å slutte å fungere som et alternativt handelssystem. vi Hver varsel eller endring som er innlevert i henhold til dette avsnittet b 2, skal utgjøre en rapport i henhold til §§ 11A, 17a, 18a og 32a, 15 USC 78k-1 78q og 78r a og 78ff a, og enhver annen gjeldende bestemmelser i loven. vii Rapportene fastsatt i punkt b 2 i denne seksjonen skal anses som arkivert ved mottak av markedsavdelingsdepartementet, Stopp 10-2, på hovedkontoret i Washington, DC. Kopiere originaler av rapportene fastsatt i avsnitt b 2 i til og med v i denne seksjonen skal arkiveres med overvåkingspersonell utpekt som sådan av enhver selvregulerende organisasjon som er utpekt undersøkelsesmyndighet for det alternative handelssystemet i henhold til 240 17d-1 i dette kapittelet samtidig med arkivering med Kommisjonen Duplikater av Rapporter som kreves i punkt b 9 i denne seksjonen skal gis til overvåkingspersonalet til en slik selvregulerende myndighet på forespørsel. Alle rapporter som er arkivert i henhold til dette punkt b 2 og b 9 i denne paragraf, skal anses som konfidensielle når de blir arkivert. 3 Bestill visning og utførelse tilgang. Jeg Et alternativt handelssystem skal oppfylle kravene i punkt b 3 ii i denne seksjonen, med hensyn til ethvert NMS-lager der det alternative handelssystemet. B I løpet av minst 4 av de foregående 6 kalendermånedene hadde gjennomsnittlig daglig handelsvolum på 5 prosent eller mer av det samlede gjennomsnittlige daglige aksjevolumet for slik NMS-aksje som rapportert av en effektiv transaksjonsrapporteringsplan. ii Et slikt alternativ handelssystem skal gi til en nasjonal verdipapirutveksling eller nasjonal verdipapirforening priser og størrelser på ordrene til høyeste kjøpesum og laveste salgspris for slik NMS-lager vist til mer enn en person i alternativ handelssystem for inkludering i noteringsdataene som er tilgjengelig av den nasjonale verdipapirforeningen eller nasjonale verdipapirforeningen til leverandører i henhold til 242 602. iii Med hensyn til enhver ordre som vises i henhold til nr. b 3 ii i denne paragraf, skal et alternativt handelssystem gi enhver meglerforhandler som har tilgang til den nasjonale verdipapirforeningen eller nasjonale verdipapirforeningen som det alternative handelssystemet gir priser og størrelser på viste bestillinger i henhold til paragraf b 3 ii i denne seksjonen, evnen til å foreta en transaksjon med slike ordrer som er. En som tilsvarer evnen til en slik meglerforhandler til å gjennomføre en transaksjon med andre ordrer som vises på utvekslingen eller ved foreningen og. B Til prisen på den høyeste pris kjøpsordre eller laveste pris selges ordre vises for den minste av den kumulative størrelsen på slike prisordrer som er oppgitt deri til en slik pris eller størrelsen på utførelsen søkt av en slik meglerforhandler. 4 Gebyrer Det alternative handelssystemet skal ikke ta gebyr til meglerforhandlere som får tilgang til det alternative handelssystemet gjennom en nasjonal verdipapirutveksling eller nasjonal verdipapirforening som ikke er i samsvar med tilsvarende adgang til det alternative handelssystemet som kreves i punkt b 3 iii i denne seksjonen I tillegg dersom den nasjonale verdipapirutvekslingen eller den nasjonale verdipapirforeningen som et alternativt handelssystem gir ordrepriser og størrelser på i henhold til paragraf b 3 ii og b 3 iii i denne seksjonen, fastlegger regler som er utformet for å sikre samsvar med standarder for tilgang til noteringer som vises Ved slik nasjonal verdipapirutveksling eller markedet som drives av en slik nasjonal verdipapirforening, skal det alternative handelssystemet ikke belaste noen avgift til medlemmer som er i strid med, som ikke er oppgitt på den måten som kreves av, eller som er uforenlig med noen standard av ekvivalent tilgang etablert av slike regler. Jeg Et alternativt handelssystem skal oppfylle kravene i punkt b 5 ii i denne seksjonen, dersom det i minst 4 av de foregående 6 kalendermånedene hadde et slikt alternativ handelssystem. A Med hensyn til NMS-aksjer er 5 prosent eller mer av det gjennomsnittlige daglige volumet i sikkerheten rapportert av en effektiv transaksjonsrapporteringsplan. B Med hensyn til egenkapital sikkerhet som ikke er en NMS-aksje, og for hvilke transaksjoner rapporteres til en selvregulerende organisasjon 5 prosent eller mer av gjennomsnittlig daglig handelsvolum i den sikkerheten som beregnet av den selvregulerende organisasjonen som slike transaksjoner er rapportert. C Med hensyn til kommunale verdipapirer, omsettes 5 prosent eller mer av gjennomsnittlig daglig volum i USA eller. D Med hensyn til verdipapirforetak, handles 5 prosent eller mer av det gjennomsnittlige daglige volumet i USA. Et etablere skriftlige standarder for å gi tilgang til handel på systemet. B Ikke urimelig forby eller begrense noen person med hensyn til tilgang til tjenester som tilbys av et slikt alternativ handelssystem ved å anvende de standarder som er etablert i henhold til paragraf b 5 ii A i denne seksjonen på urettferdig eller diskriminerende måte. C Lag og hold oversikt over. 1 Alle tilskudd av tilgang, inkludert for alle abonnenter, grunnene til å gi slik tilgang og. 2 Alle fornektelser eller begrensninger av tilgang og grunner for hver søker, for å nekte eller begrense tilgang og. D Rapporter informasjonen som kreves på skjema ATS-R 249 638 i dette kapitlet om tilskudd, avslag og begrensninger av tilgang. iii Uten hensyn til punkt b 5 i denne paragraf, skal et alternativt handelssystem ikke være pålagt å oppfylle kravene i punkt b 5 ii i denne seksjonen, dersom et slikt alternativ handelssystem. B Slike kunders bestillinger vises ikke til noen annen person enn ansatte i det alternative handelssystemet og. C Slike ordrer utføres til en pris for slik sikkerhet formidlet av en effektiv transaksjonsrapporteringsplan eller avledet av slike priser. 6 Kapasitet, integritet og sikkerhet for automatiserte systemer. Jeg Det alternative handelssystemet skal oppfylle kravene i punkt b 6 ii i denne seksjonen, dersom det i minst 4 av de foregående 6 kalendermånedene hadde et slikt alternativ handelssystem. A Med hensyn til kommunale verdipapirer, handles 20 prosent eller mer av det gjennomsnittlige daglige volumet i USA eller. B Med hensyn til verdipapirforetak, omsetter 20 prosent eller mer av det gjennomsnittlige daglige volumet i USA. ii Med hensyn til de systemene som støtter ordreinngang, ordreruting, ordreutførelse, transaksjonsrapportering og handelssammenligning, skal det alternative handelssystemet. Et etablere fornuftige nåværende og fremtidige kapasitetsestimater. B Gjennomfør periodiske kapasitetsstresstester av kritiske systemer for å bestemme systemets evne til å behandle transaksjoner på en nøyaktig, rettidig og effektiv måte. C Utvikle og implementer rimelige prosedyrer for å gjennomgå og beholde dagens systemutvikling og testmetode. D Gjennomgå sikkerhetsproblemet i systemene og datasenterets datoperasjoner til interne og eksterne trusler, fysiske farer og naturkatastrofer. E Etablere tilstrekkelige beredskapsplaner og katastrofeutvinningsplaner. F Utfør årlig basis en uavhengig gjennomgang i samsvar med fastsatte revisjonshandlinger og standarder for slike alternative handelssystems kontroller for å sikre at paragrafene b 6 ii A til E i denne seksjonen er oppfylt, og gjennomføre en gjennomgang av ledende ansatte av en rapport som inneholder anbefalingene og konklusjonene fra den uavhengige vurderingen og. G Gi beskjed til Kommisjonens personale om materielle systembrudd og betydelige systemendringer. iii Uten hensyn til paragraf b 6 i denne paragraf skal det ikke pålegges et alternativt handelssystem å oppfylle kravene i paragraf b 6 ii i denne seksjonen, dersom dette alternativt handelssystem. B Slike kunders bestillinger vises ikke til noen annen person enn ansatte i det alternative handelssystemet og. C Slike ordrer utføres til en pris for slik sikkerhet formidlet av en effektiv transaksjonsrapporteringsplan eller avledet av slike priser. 7 Eksamen, inspeksjoner og undersøkelser Det alternative handelssystemet skal tillate undersøkelse og inspeksjon av sine lokaler, systemer og registre, og samarbeide med undersøkelse, inspeksjon eller undersøkelse av abonnenter, om slike undersøkelser utføres av Kommisjonen eller ved en selvregulerende organisasjon som en slik abonnent er medlem av. Jeg Lag og hold gjeldende arkene angitt i 242 302 og. ii Bevar postene som er angitt i 242 303. Jeg Fyll opp informasjonen som kreves av skjema ATS-R 249 638 i dette kapittelet innen 30 kalenderdager etter slutten av hvert kalenderkvartal der markedet har operert etter effektiv dato for denne delen og. ii Fyll opp informasjonen som kreves av skjema ATS-R innen 10 kalender dager etter at et alternativt handelssystem slutter å fungere. 10 Prosedyrer for å sikre konfidensiell behandling av handelsinformasjon. Jeg Det alternative handelssystemet skal etablere tilstrekkelige garantier og prosedyrer for å beskytte abonnenter konfidensiell handelsinformasjon. Slike garantier og prosedyrer skal omfatte. En begrensende tilgang til den konfidensielle handelsinformasjonen til abonnenter til de ansatte i det alternative handelssystemet som driver systemet eller er ansvarlig for at det overholdes disse eller andre gjeldende regler. ii Det alternative handelssystemet skal vedta og gjennomføre tilstrekkelige tilsynsrutiner for å sikre at de garantier og prosedyrer som er etablert i henhold til nr. b 10 i denne paragrafen, følges. 11 Navn Det alternative handelssystemet skal ikke bruke i navnet sitt ordet utveksling eller derivater av ordet utveksling, som begrepet aksjemarkedet. Dette er en liste over USAs kodeseksjoner, store vedtekter, offentlige lover og presidentdokumenter , som gir regelverk for denne CFR-delen. Det er ikke garantert å være nøyaktig eller oppdatert, selv om vi oppdaterer databasen ukentlig. Flere begrensninger på nøyaktighet er beskrevet på GPO-siden. United States Code. US Kode Tittel 15 - HANDEL OG HANDEL.17 CFR Del 242. Securities and Exchange Commission SEC eller Kommisjonen vedtar visse endringer i regulering SBSR Rapportering og formidling av sikkerhetsbasert bytteinformasjonsregulering SBSR Spesielt krever ny regel 901 a 1 i forordning SBSR en plattform, dvs. nasjonal verdipapirutveksling eller sikkerhetsbasert byttefasilitet SB SEF som er registrert hos Kommisjonen eller unntatt fra registrering for å rapportere en sikkerhetsbasert bytte utført på en slik plattform som vil bli sendt til clearing ny regel 901 a 2 i forordning SBSR krever et registrert clearingorgan for å rapportere eventuelle sikkerhetsbaserte bytte som den er motpart. Kommisjonen vedtar visse tilpasninger til andre bestemmelser i regulativ SBSR i lys av nylig vedtatte endringer i regel 901 a, og et endringsforslag som krever registrerte sikkerhetsbaserte swap data repositories SDRs for å levere de sikkerhetsbaserte swap transaksjonsdataene som de er pålagt å formidle til brukerne av informasjonen uten gebyr Kommisjonen vedtar også endringer i regel 908a for å utvide regulering av SBSRs reguleringsrapportering og krav til offentlig formidling til flere typer grenseoverskridende sikkerhetsbaserte swaps. Kommisjonen tilbyr veiledning om anvendelsen av regulativ SBSR for primære meglingstransaksjoner og til tildeling av rydde sikkerhetsbaserte swaps Endelig vedtar Kommisjonen en ny complianceplan f eller deler av regulering SBSR som Kommisjonen ikke tidligere har angitt overholdelse av. 2016-07-27 vol 81 144 - onsdag 27. juli 2016.81 FR 49432 - Utlevering av Order Handling Information.17 CFR Parts 240 og 242. Securities og Exchange Commission Commission eller SEC foreslår å endre regler 600 og 606 i forordning National Market System Regulation NMS i henhold til Securities Exchange Act av 1934 Exchange Act for å kreve ytterligere opplysninger fra meglerforhandlere til kundene om rutingen av deres bestillinger Spesielt med respekt til institusjonelle ordrer foreslår kommisjonen å endre regel 606 i forordning NMS om å kreve at meglerforhandleren på forespørsel fra kunden gir spesifikke opplysninger om ruting og gjennomføring av kundens institusjonelle ordrer for de foregående seks måneder. Kommisjonen foreslår også å endre regel 606 i forordning NMS for å kreve at en meglerforhandler lager offentlig tilgjengelig samlet informasjon med resp. ect til sin håndtering av kunder institusjonelle ordrer for hvert kalenderkvart Med hensyn til detaljhandelsordrer foreslår Kommisjonen å gjøre målrettede forbedringer av nåværende ordreveiledningsopplysninger i henhold til regel 606 ved å kreve at begrensningsordreinformasjon deles opp i markedsførbare og ikke-omsettbare kategorier , som krever offentliggjøring av netto samlet beløp av enhver betaling for mottatt ordrestrøm, betaling fra ethvert overskuddsdelingsforhold mottatt, betalte transaksjonsgebyrer og transaksjonsrabatter mottatt av en meglerforhandler fra bestemte steder, og krever at meglerforhandlere beskriver noen Betalingsvilkår for ordrereguleringsarrangementer og fortjenesteforhold med bestemte steder som kan påvirke deres ordrereguleringsbeslutninger, og eliminerer kravet om å dele informasjon om detaljhandel med ruteflygning ved notering av markedet. I forbindelse med disse nye kravene foreslår Kommisjonen å endre regel 600 av forskrift NMS for å inkludere en rekke ny definerte vilkår w som brukes i de foreslåtte endringene i regel 606. Kommisjonen foreslår også å endre reglement 605 og 606 i forskrift NMS for å kreve at de offentlige ordrenes utførelse og ordreveiledningsrapporter holdes offentlig tilgjengelig for en periode på tre år og å gjøre konforme endringer til regel 607 Endelig foreslår Kommisjonen å endre regel 3a51-1 a i henhold til børsloven regel 13h-1 a 5 i regel 13D-G regel 105b 1 i regel M Regler 201a og 204g Regel SHO Regler 600b , 602 a 5, 607 a 1 og 611 c i Regulation NMS og Rule 1000 of Regulation SCI, for å oppdatere kryssreferanser som et resultat av denne foreslåtte regel.2015-12-30 vol 80 250 - onsdag 30. desember 2015.80 FR 81454 - Reguleringssystemoverensstemmelse og integritetskorreksjon.17 CFR Del 242. Securities and Exchange Commission Commission gjør en teknisk korreksjon til sine regler om reguleringssystemers samsvar og integritetsregulering SCI i henhold til Securities Exchange Act fra 1934 Exchange Act og samsvarer med endringer i regelverk ATS i henhold til børsenloven, som gjelder for enkelte selvregulerende organisasjoner, inkludert registrerte clearingorganer, alternative handelssystemer ATSer, planbehandlere og fritatte clearingorganer samlet, SCI-enheter.2015-12-28 vol 80 248 - Mandag 28. desember 2015.80 FR 80998 - Regulering av NMS Stock Alternative Trading Systems.17 CFR-deler 240, 242, 249. Securities and Exchange Commission foreslår å endre forskriftskravene i regulativ ATS i henhold til Securities Exchange Act av 1934 Exchange Act gjeldende for alternative handelssystemer ATSer som transaksjoner i NMS-aksjer i NMS-markedet, i det følgende referert til som NMS Stock ATS, inkludert såkalte mørke bassenger. For det første foreslår Kommisjonen å endre Reglement ATS for å vedta form ATS-N for å gi opplysninger om megler - forhandler som driver NMS Stock ATS megler-forhandler operatør og aktivitetene til megler-forhandler operatøren og dets partnere i n-forbindelse med NMS Stock ATS, og for å gi detaljert informasjon om hvordan ATS Second fungerer, foreslår Kommisjonen å gjøre innlevering på ATS-N-offentliggjort ved å legge ut visse ATS-N-skjemaer på Kommisjonens internett-web nettsted og krever hver NMS Stock ATS som har et nettsted for å poste på NMS Stock ATS s nettsted en direkte URL-hyperkobling til Kommisjonens nettsted som inneholder de nødvendige dokumentasjonene. Tredje foreslår Kommisjonen å endre forordning ATS for å gi en behandle for Kommisjonen å avgjøre om et foretak kvalifiserer for unntak fra definisjonen av utveksling i henhold til Exchange Act regel 3a1-1 a 2 med hensyn til NMS-aksjer og erklære en NMS Stock ATS s Form ATS-N enten effektiv eller, etter varsel og mulighet til å høre, ineffektiv Fjerde, under forslaget, kunne Kommisjonen suspendere, begrense eller tilbakekalle fritaket fra definisjonen av utveksling etter å ha gitt varsel og anledning til å høre femte, Kommisjonen ission foreslår å kreve at en ATSs sikkerhetstiltak og prosedyrer for å beskytte abonnenter konfidensiell handelsinformasjon skrives. Kommisjonen foreslår også å gjøre konforme endringer i regelverk ATS og Exchange Act Rule 3a1-1 a I tillegg ber Kommisjonen om å kommentere blant andre ting, endring av kravet til unntaket fra definisjonen av utveksling i henhold til børsloven regel 3a1-1 a for ATS som letter transaksjoner i andre verdipapirer enn NMS-aksjer. Endelig ber Kommisjonen også om å vurdere kommentarer til behandling av Exchange Acts regler 600 og 606 for å forbedre gjennomsiktigheten rundt håndtering og ruting av institusjonelle kundeordrer fra meglerforhandlere. ECNs alternative handelssystemer. Elektroniske kommunikasjonsnettverk, eller ECN, som definert i regel 600 b 23 i forordning NMS, er elektroniske handelssystemer som automatisk samsvarer kjøp og selg bestillinger til angitte priser ECNs registrerer seg hos SEC som meglerforhandler s og er underlagt Forskrift ATS-abonnenter, som typisk er institusjonelle investorer, meglerforhandlere, og markedsførere kan plassere handler direkte med en ECN. Individuelle investorer må for øyeblikket ha en konto hos en meglerforhandler abonnent før deres bestillinger kan sendes til en ECN for utførelse Når man søker å kjøpe eller selge verdipapirer, bruker ECN-abonnenter vanligvis begrensningsordrer ECNs postordre på deres systemer for andre abonnenter å se ECN vil da automatisk matche ordrer for utførelse En ECN kan velge å lette etterlevelse av en markedsfører med sine forpliktelser i henhold til kommisjonens sitatregel ved å overføre ECNs beste tilbudstilbud til en nasjonal verdipapirutveksling eller registrert verdipapirforening for offentlig visning. For bakgrunn ved vedtak av ECNs, se Exchange Act Utgivelse nr. 37619A, for nyere endringer knyttet til ECNs, se vedtaksløsningen til Regulering NMS, Exchange Act Release No 51808.Modified 10 16 2014.

No comments:

Post a Comment